Snelle SVN installatie met VisualSVN

Een tijdje geleden heb ik op een project gewerkt met SVN voor source control.
Meestal werk je als Microsoft developer met VSS (Visual Source Safe) of TFS (Team Foundation Server) maar voor een klein project was ik best gecharmeerd geraakt van SVN tezamen met Tortoise  als client tool.
tortoisesvn_logo_hor468x64
Vooral het principe dat er geen bestanden read-only worden gemarkeerd en je lekker kunt editen, ook off-line, vond ik erg ok.
Waar ik echter tegenop zag was het installeren van een SVN server; de how-to pagina’s waren niet altijd even consistent en helder.
Maar wat is er nu (of misschien al langer, maar voor mij is het er nu): Visual SVN.
logo_visual_svn_server

Een Next, Next, Finish installatie van SVN.
Geprobeerd, en het werkt. Dus ook voor kleinere projecten of 1-mans projecten waar je source control wilt gebruiken (al is het alleen maar om een dolgedraaide designer te kunnen rollbacken) een mooie oplossing.